Descrição da vaga: Our client is one of the leading consumer goods brands and is currently in a growth phase.
Local
São Paulo - SP
Híbrido (3 dias no escritório e 2 dias remoto)
Responsabilidades
- Coordinate and review the calculation and assessment of direct taxes (IRPJ, CSLL, IRRF, etc.) according to the applicable tax regime (Actual Profit or Presumed Profit);
- Ensure accurate and timely submission of related ancillary obligations (ECD, ECF, DCTF, DIRF, PER/DCOMP, among others);
- Supervise and review accounting and tax reconciliations and controls related to direct taxes;
- Monitor and interpret changes in tax legislation, assess their impacts, and implement necessary adjustments;
- Support internal and external audits by providing information and evidence of controls and calculations;
- Coordinate and guide the tax team, promoting technical development and best practices in tax governance;
- Support tax planning and prepare studies to optimize the tax burden, always in compliance with legislation;
- Collaborate with accounting, finance, and legal departments to ensure integration and process efficiency;
- Support automation and digitalization projects in tax processes, aiming for operational efficiency.
Requisitos
- Bachelor's degree in Accounting, Law, Economics, or related fields;
- Previous experience with SAP tax modules (Brazil Country Pack and J1B TAX) is highly desirable;
- Postgraduate degree or MBA in Tax Management, Controllership, or related areas is a plus;
- Solid experience with SAP FI, with a strong focus on tax and fiscal processes;
- Proven track record in supporting system updates, ERP readiness projects, or tax process redesign initiatives;
- Strong knowledge of Brazilian tax legislation and its practical application in business processes;
- Minimum of 5 years of experience in tax/fiscal areas, focusing on direct taxes;
- In-depth knowledge of IRPJ, CSLL, IRRF, and other direct taxes;
- Advanced English (mandatory).
Faixa salarial
Não especificado
Carga horária
Hybrid (3 days in the office and 2 days remote).
Tipo de contrato
4 (four) months, with the possibility of renewal.
Processo seletivo
- Etapa 1: Cadastro
- Etapa 2: Entrevista Técnica
- Etapa 3: Entrevista Cliente
- Etapa 4: Contratação
Sobre a empresa
Bem-vindo à Lazzo Secondment, uma empresa dedicada a fornecer soluções sob medida para contratação de talentos temporários.
Fundada pelos sócios da VITTORE – uma das principais e mais conceituadas consultorias de recrutamento para Advogados Corporativos (In-House Counsels) da América Latina –, a Lazzo Secondment representa o resultado de anos de experiência, conhecimento profundo de mercado, insights e resposta assertiva às demandas de nossos clientes.
Encontramos nossa verdadeira vocação ao percebermos a crescente necessidade de um modelo de contratação flexível, capaz de proporcionar respostas ágeis e precisas para as demandas temporárias em áreas altamente especializadas e críticas.
A Lazzo nasce comprometida com a excelência e em fornecer soluções customizadas em Secondment para os setores Jurídico, Tributário, Compliance, Proteção de Dados e Legal Operations.
Nossa abordagem é duplamente focada, pois buscamos não só oferecer serviços de Secondment de excelência para nossos clientes, mas também promover o desenvolvimento de carreira dos profissionais contratados no ambiente corporativo.